A Nagy Benzin Botrány

Közzétéve

A csepeli közélet évek óta “baloldali botrányoktól” hangos. De mi igaz a Fidesz által futószalagon gyártott ügyekből, gyanúsításokból? Nézzük tényszerűen például a Nagy Benzin Botrányt, azt az ügyet, amellyel Németh Szilárdék 2010-ben megkezdték hajtóvadászatukat a kerület korábbi, szocialista vezetése ellen.

Amikor 2010 októberében az új csepeli városvezetés Németh Szilárd frissen kinevezett polgármesterrel az élen megérkezett, az irodakulcsok átvétele után az első dolguk az volt, hogy Fidesz-közeli jogászok seregét állították rá a kerület addigi szocialista vezetőire, elsősorban Szenteczky Jánosra, a csepeli MSZP első emberére.

A XXI. kerületi vagyonkezelő cég (akkori nevén CSEVAK) éléről azonnal leváltott Szenteczky ellen az elmúlt években közel 50 eljárást indított a Fidesz. A közpénzből fizetett ügyvédsereg minden egyes A4-es oldalt az utolsó betűig áttanulmányozott, amin a Szenteczky név rajta volt, de még olyan iratok ügyében is tettek feljelentést, amely nem is az ő szignójával volt ellátva.

Németh Szilárd és a Fidesz koncepciója konkrétumok híján annyi lehetett, hogy a több tízezer oldalnyi (!) dokumentum átnyálazása során csak találnak valamit, amivel a kampányban szajkózott állításaikat – miszerint a bűnös baloldali városvezetés szétmutyizta és legatyásította, sőt sokmilliárdos (!) adósságcsapdába csalta Csepelt – utólag igazolni tudják.

Így bukkantak azokra az üzemanyag-elszámolásokra is, amelyek a vezérigazgatónak hivatalból járó szolgálati kocsi használata során keletkeztek. Szinte látjuk is magunk előtt Németh Szilárd felcsillanó tekintetét, amint a papírokon szereplő összegeket valamikor 2010 novemberében meglátta.

(forrás: 444.hu)

De lássuk, mit írtak erről 2011-ben, a súlyos közpénzmilliókból kéretlenül is minden csepeli postaládába bedobott Vörös Csepel című propaganda-kiadványban: „Az MSZP-s vezetés közpénzekhez való viszonya jól tükröződött Szenteczky Jánosnak, a Csevak vezérigazgatójának benzinszámláin is. (…) Éves szinten egymillió forintot költött csak benzinre.”

A Fidesz az ügyben feljelentést tett. Ez a feljelentés volt az első hivatalos gyanúsítás Szenteczky ellen, illetve ez volt az első vagyonzárolási kísérlete is a fideszes városvezetésnek. A feljelentést 2011-ben bűncselekmény hiányában elutasította a Polt Péter-vezette ügyészség.

Amíg a fideszes városvezetők óriási botrányként írták le a benzinügyet, mindjárt sokkal nagyvonalúbbnak bizonyultak, amikor a saját önkormányzati gépkocsihasználatukról, vagy éppen üzemanyag-felhasználásukról volt szó. Talán már nem sokáig nem marad titok, hogy hány felső kategóriás autóval és kisbusszal gyarapodott az önkormányzati gépjárműpark 2010 óta, illetve mennyit költött a Fidesz új kocsikra és benzinre a kerületi költségvetés terhére.

Jó lenne tisztán látni abban is: mennyibe került a kerületieknek a 2013-ban ittas vezetésen ért Borbély Lénárd polgármester hivatali sofőrje? Na és mi a helyzet a Németh Szilárd által igénybe vett önkormányzati kisbusszal, amelyet annak ellenére használ 2014 óta, hogy hivatalosan két és fél éve sem a csepeli önkormányzathoz, sem Csepelhez nincs köze?

És ha már gépjárműhasználat: emlékeznek még a híres neves csepeli „Ne bírságold meg!”-listára?

(forrás: Index.hu

A Németh Szilárd, Ábel Attila, Morovik Attila és Borbély Lénárd hivatali autóinak rendszámait tartalmazó listát a kerületi közterületesek irodájában kapták lencsevégre 2014-ben. A tavaszi országgyűlési választáson a csepeliek nem is kértek a magát érinthetetlennek képzelő Németh Szilárdból.

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.