Újabb sikeres átalakítás Csepelen!

Közzétéve

A hévátszervezés olyan jól sikerült, hogy már egy hónap is kevés egy nyilvánvaló, az üzemeltető MÁV által is elismert probléma megoldására. És nem ez az egyetlen gond az immár az állam által nyújtott szolgáltatással.  

Az iho.hu közlekedési szakportál számolt be a napokban a rohamosan romló állapotú járművekről, a tavaly még kirívónak számító gondok általánossá válásáról.

A cikk szerint például április elején olyan “bontószökevényeket” zavartak ki a csepeli HÉV vonalára, amik önmagukban is alkalmasak egy lejáratókampány illusztrációjaként.

Videót is készítettek, alatta pedig leírják, mi is a gond a H7-essel: műszakilag alkalmatlan járművek, amik ma már csak arra alkalmasak, hogy szó szerint szétverjék a nemrég felújított sínpályát, méghozzá jó hangosan, nyilván a környékbeli házak lakóinak örömére.

A nagy átalakítás egyébként még a tavalyi közlekedési nemmegszorítások keretében történt (megszorításról természetesen csak abban az esetben beszélhetnénk, ha nem a Fidesz-kormány követné el). Tarlós István 2016 novemberében jelentette be, hogy a sikerült a HÉV-et a MÁV-hoz csatolni.

Hiába azonban az új gazda, ha egyszerűen továbbra sincs pénz a budapesti HÉV-ekre. (Hogy miért nincs pénze az agglomerációs közlekedésre egy napi 36 milliárd forint GDP-t termelő kétmilliós világvárosnak, az egy külön cikket is megérne.)

A helyi érdekű újabban az állami érdeket szem előtt tartva működik.

Mindenesetre a kerületben élők örülhetnek, hogy egyáltalán működik hév Csepelen. Mint ismert, tavaly komolyan felmerült a kerületet a belvárossal összekötő gyorsvasút megszüntetésének terve.

Az olimpiarendezés elmaradása után most egyébként épp úgy tűnik, mégsem cserélik villamosra a H7-es hévet, igaz, ez ügyben csak találgatni lehet, mivel a csepeli városvezetés sem korábban, sem most nem tartja fontosnak a lakosság tájékoztatását (ne adj’ Isten megkérdezését) a minden második csepeli életét meghatározó kérdésben.

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.