Folytatódik a Gubacsi híd felújításának tervezésének tervezése

Közzétéve

De a Dél-Pesti Kórház megközelítése miatt a csepelieknek szó szerint életbevágó átkelő közúti részére a tervezett felújítás a tervek szerint nem fog kiterjedni.

Mint a 21ora.hu is beszámolt róla, a kormány nemrég tervbe vette a lerohadt Gubacsi híd felújításának megtervezését. Épp ideje volt: a Csepelt Pesterzsébettel összekötő közúti, kerékpáros és vasúti híd utoljára 20 éve volt felújítva.

Persze nem a csepeli önkormányzat lett volna, ha nem próbálja már azt is sikernek eladni, hogy tervbe vették a totál lepukkant Gubacsi híd tervezését. Borbély Lénárd az idénre tervezett fejlesztések között említette a hídfelújítást, ami nyilván a kerület 2010 óta felhalmozott milliárdos megtakarításainak köszönhető.

A polgármesteri önfényezéssel három aprócska probléma is van.

  1. Korántsem biztos, hogy a közel 10 milliárdos beruházásból még az idén lesz valami. Ugyanis mielőtt bármi történne a hídon, még egy sor tervre, engedélyre, tán a tervek engedélyére is szükség lesz, tehát a kivitelezés még bőven odébb van.
  2. A felújítást durván 70%-ban az épp megállítani kívánt Brüsszel finanszírozza, a maradék 30%-ot pedig az állam, vagyis a legkevésbé sem a csepeli önkormányzat.
  3. A kerület nem halmozott fel 2010 óta semmiféle milliárdos megtakarítást, ezt egy későbbi cikkünkben részletesen is be kívánjuk mutatni.

Mindenesetre tény: a Gubacsi híd felújítása nem halasztható. Ebből a szempontból mindenképp pozitív, ha bármiféle előrelépés történik az ügyben. Más kérdés, hogy jelenleg erősen túlárazottnak mutyigyanúsnak tűnik beruházás, mivel úgy tűnik, 10 milliárd forintba nem fér bele híd teljes felújítása, csupán a vasúti része. Könnyen lehet ugyanis, hogy a tervezett hídfelújítás a csepelieknek életbevágó közúti részt nem fogja érinteni.

Egyrészt a vonatkozó kormányhatározatból csak a vasúti rész felújításának igénye derül ki, másrészt a 24.hu szerint szintén csak a teherforgalom várható növekedésével indokolja a kormány a beruházást.

Sőt: egy írásbeli kérdésre Fónagy János fejlesztési államtitkár lényegében elismeri, hogy a pályázat a közúti híd felújítását nem tartalmazza.

Fónagy az uniós megkötésekkel magyarázza a híd közúti részének kihagyását, ugyanakkor nem világos, hogy a kormány, amely nem tíz, hanbem százmilliárdokat költ stadionokra az állami költségvetésből, miért nem bírja úgy csinálni, hogy a lakosság is profitáljon a beruházásból, ne csak a gazdasági érdekek.

Egy biztos: ha a Gubacsi hídnak 20 év után csak a vasúti részét sikerül rendbe hozni, az nem óriási siker, hanem óriási kudarc lesz a csepeli városvezetés számára.

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.