Rossz helyre épül a csepeli Duna-híd

Közzétéve

Persze szó nincs arról, hogy a Tiszán jobb helyen lenne, de egy szakértő szerint a hídnak, ami Csepelnél kötné össze Dél-Budát Dél-Pesttel, nem ott van a helye, ahova szánja a kormány.

Mint arról a 21ora.hu még nem számolt be, bár a 2024-es olimpiát már biztosan nem rendezi meg Budapest, többek közt egy új híddal még vigasztalódhatnak a fővárosiak, és főleg a csepeliek. Már ha valóban megépül a déli városrészeket a Dunán át összekötő, ún. Galvani híd. Erre a múlt hét végén megjelent hírek szerint amúgy jó esély van, ugyanis a kormány már tervpályázatot írt ki a megvalósítására.

A híd műszaki paramétereiről egyelőre nem sokat tudni, állítólag 2×3 sávos lesz, és a Galvani út vonalában az M1-M7 bevezető szakaszát kötnék össze vele a dél-pesti régióval. Az mondjuk csak jövőre fog eldőlni, milyen tervek szerint épülhet meg, mindenesetre ha egyszer összejön a projekt, azzal a csepeliek csak nyerhetnek. (Ahogy azzal is, ha közel 20 év után valóban teljesen megújul a Csepelt Pesterzsébettel összekötő Gubacsi híd.)

Más kérdés, hogy van, aki szerint nem ott kellene lennie, ahova most tervezik. Az ATV Híradónak a hétvégén egy szakértő úgy nyilatkozott, hídra szükség van, csak nem ott. Zöldi Péter építész szerint ugyanis

olimpiai falu nélkül a Galvani híd a semmit kötné össze a semmivel.

 

A szakértő földrajzilag és átvitt értelemben is tovább menve úgy nyilatkozott, hogy egy délebbi nyomvonalon az átkelőnek sokkal több haszna lenne, mivel

az Albertfalvai híd valóban fontos összeköttetést jelentene a Határ út, Dél-Buda, és Csepel központja között.

Az Albertfalvai projekt, aminek a létjogosultságáról Zöldi szerint szakmai berkekben nincs vita, nyilván a Dunába dől, amint a Galvani úti megvalósul. Mellesleg mérnöki szakemberektől szokatlan módon a miértre is meglepően egyenes választ ad. Ki meri ugyanis jelenteni, hogy “most valamiféle politikai szándék úgy néz ki, hogy felül kívánja írni” az ésszerű megoldás megvalósítását. (Ez a megfogalmazás rímel azokra az ellenzéki bírálatokra, mi szerint a fővárosi beruházások egy ideje nem szakmai alapon, és nem a Fővárosi Közgyűlésben, hanem valahol egészen máshol, “felsőbb szinten”,  dőlnek el.)

Ja, majdnem elfelejtettük: az új hidat a kormányzati tervek szerint természetesen a Mészáros Lőrinc üzlettársához köthető Magyar Építők Zrt. építené fel.

(Borítófotó: Blikk.hu, szövegközi fotók: Atv.hu)

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.