Villamos nem kéne a készülő csepeli Duna-hídra?

Közzétéve
A Csepel-szigetcsúcsra tervezett új Duna-híd tehermentesítheti a belvárosiakat – mondja Budapest korábbi főépítésze. Szerinte villamospálya is bőven elférne rajta.

Mint a 21ora.hu is megírta, megjelent a nemzetközi tervpályázata annak a hídnak, ami Észak-Csepelen keresztül kötné össze a Galvani út vonalában Dél-Budát Dél-Pesttel. Ugyanitt írtunk arról is, hogy nem feltétlenül ott lenne a legjobb helyen, ahová jelenleg szánják.

Schneller István urbanista szerint mindenesetre nem véletlen, hogy dél-budapesti híd épülhet, mivel legutóbb a Megyeri híddal a fővárosi északi részén élők jártak jól. A déli hídra két fejlesztési terv létezett, a Galvani út mellett a Budafokot Csepellel összekötő vonalon is megépülhetne a híd. Utóbbi előnye 21. kerületi szempontból az lenne, hogy a budafoki és csepeli városközpont között teremtene kapcsolatot.

Az új híd ezzel együtt Budapest déli kapuja lehet, ha jól sikerül – mondta a volt főépítész. A híd kétszer háromsávos lesz, de Schneller István szerint hasznos lenne, ha villamos is közlekedne rajta, ugyanakkor viszont arról is beszélt, hogy komoly költségekkel kell számolni. Emlékeztetett arra, hogy a Lágymányosi híd esetében maga a szerkezet csak az összeg felét tette ki.

Az urbanista szavaiból is kiderül, nem holnap fogják megkezdeni a híd építését: magát az építkezést legalább 5-6 éves előkészítő munka előzi meg, és egyelőre még azt sem tudni, mely tervezőiroda elképzelései valósulhatnak meg. Igaz, az állítólag már eldőlt, hogy az új hidat a Mészáros Lőrinc üzlettársához köthető Magyar Építők Zrt. építheti fel.

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.