Még el sem indult, máris egy százassal drágább a csepeli hév áttervezése

Közzétéve

Még egy kapavágást nem tettek, de már az újratervezés megtervezésének tervezési szakaszában közel 100 millóval megugrott a csepeli hév áttervezésnek tervezett költsége.

Körülbelül két hete a 21ora.hu is beszámolt arról a szenzációs hírről, hogy ismét, immár nem először, és vélhetően nem is utoljára végre újra megindult a csepeli HÉV áttervezésének megtervezése. A 21.kerületben élők számára újabb bíztató hír, hogy

máris 100 millióval többért tervezik meg, hogy hozhatnák be a városba a ráckevei és csepeli HÉV-et

írja az EU-s közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményre hivatkozva az mfor.hu. A gazdasági portálon megjelent hír szerint egyszerűen arról van szó, hogy a tervezést eredetileg 650 millióból akarták megvalósítani, a megrendelő NIF Zrt. legalábbis  ennyit tervezett adni a kivitelezőknek.

Ehhez képest most már közel 100 millióval drágábban,

748 millió forintért terveznék meg, hogy hozhatnák be a fővárosba a H6-os és H7-es HÉV-et.

Talán furcsán hangzik, de egyik olvasónk szerint ez a mai Magyarországon igenis jó hír. Ugyanis minél meredekebben túlárazzák a projektet, értelemszerűen annál többet vihetnek haza belőle a haverok, tehát annál valószínűbb, hogy megéri végül belevágni, ha másba nem is, hát a tervezésbe mindenképpen.

Másik olvasónk ezzel kapcsolatban arra hívja fel a figyelmet, hogy 100 millió forintból akár 100 méterrel hosszabb lehetne a nyomvonala a majdani új, belvárosig közelekedő csepeli hévnek. Már ha netán ez lenne az első számú szempont, és nem a tervezéssel leakasztható lehető legtöbb közpénz.

A tervezéssel amúgy a TRENECON Tanácsadó és Tervező Kft.-ből, az UTIBER Közúti Beruházó Kft.-ből, a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt.-ből és az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt.ből álló HÁHATHÁHÉT Konzorciumot bízták meg.

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.