Figyelem! Ismét dolgozni készülnek a csepeli HÉV folytatásának tervezésén

Közzétéve

A hvg.hu számolt be róla, hogy egy elmúlt években felfutott, vélhetően tehát kormányközeli cég hét megbízást is kapott, amelyek különböző vasúti infrastruktúra és a hozzájuk kapcsolódó létesítmények fejlesztéséről szólnak. Ezek többsége konkrét projektekre vonatkozik, például a Déli összekötő vasúti híd korszerűsítésének előkészítéséről nettó 98 millió forintért, vagy

a H6-os ráckevei és H7-es csepeli HÉV fővárosi kötött pályás hálózatba illesztésének előkészítéséről, mintegy 20 millió forintért.

Erről korábban az derült ki, hogy első körben a HÉV-vonalakat a föld alatt hoznák be a Kálvin térig. Karcagi  Orsolya, a NIF kommunikációs igazgatója az “5-ös metróként” is emlegetett projektről azt mondta, több nyomvonalat is vizsgálnak, a pályázat pont arról szól, hogy hogyan lehetne a két HÉV-vonalat elvinni a metróvonalakig.

A H7-es, azaz a csepeli HÉV fejlesztésének ötlete természetesen nem új keletű: hosszú évtizedek óta megy a hosszabbításáról szóló kormányzati tervezgetés, aztán a nagy terv valahogy mindig álommá szelídül. Persze, ha úgy vesszük, lehetne rosszabb is, mert nem olyan régen, még az olimpiai tervezés idején úgy tűnt, teljesen megszüntetik a csepelieket a belvárosba szállító gyorsvasutat, méghozzá a csepeliek megkérdezése nélkül.

Most úgy tűnik, a 2024-es ötkarikás játékok eldobásával a Fidesz-kormány ezt az ötletet is elvetette, és már inkább a déli HÉV-hálózat fejlesztésén gondolkozik. A hvg.hu információi szerint azonban a H6-H7-es vonalak összekötésének és meghosszabbításának konkrét kivitelezése legkorábban 2019-ben indulhat. Addig meg marad a tervezgetés meghosszabbítása, a jól megszokott közpénzköltéssel összekötve.

 

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.