Továbbra sincs válasza az önkormányzatnak a HÉV jövőjével kapcsolatban

Közzétéve

Továbbra sincs válasza a 21. kerületi önkormányzatnak a csepeli HÉV jövőjével kapcsolatban – írja Csizek Csaba, a szomszédos Szigetszentmiklós civil érdekvédője szerveződésük, a Buckai Szövetség Egyesület blogján.

A csepeli HÉV megszüntetése 2016-ban merült fel, az olimpiai pályázat kapcsán. A probléma, és a botrány nem csak abból volt, hogy racionális érvet nem bírt felhozni a fideszes főváros, és persze a fideszes kerületi vezetés sem a HÉV-szerelvények villamosra váltása mellett, hanem az is, hogy szigetiek mindennapi életét befolyásoló tervekről pont az érintett lakosságot nem sikerült értesíteni.

A helyi érdekű hírek helyett nettó fideszes propagandát  nyomó Csepeli Hírmondó persze ez ügyben is szovjet mintára próbálta védeni a mundért, ám nem sok sikerrel.

Ugyanis, azon nincs sok védenivaló, hogy egy csúcsidőben hat kocsival közlekedő HÉV-szerelvény utasforgalmát kettő darab Combinó villamos bírná elvinni, azaz ha csúcsidőben a HÉV 5-6 percenként közlekedik, akkor a Combinóknak 2 percenként kellene csak az egyik irányba.

Ami azt jelenti, hogy egyes utak kétirányú forgalom esetében 50 másodpercenként vagy 1 percenként lennének feltartva. A II. Rákóczi Ferenc út esetében ez hamatr véget vetne Csepel közlekedésének, a Soroksári út ilyen sűrű keresztezése esetében pedig egész Dél-Pest közlekedése menne a kukába – olvasható a Buckai blogon.

Az önkormányzat a HÉV megszüntetésének ötletével komoly kommunikációs zavarba került, ám ezt nagyrészt magának köszönheti. Egyrészt a már említett okból, vagyis hogy a csepelieket se előre, se később nem kérdezte meg, mit szólnak az elképzeléshez. Másrészt az utólagos, “kármentő” kommunikáció se volt valami gördülékeny.

Ezt mutatja a szövetség szerint, hogy kitartott a villamos-projekt mellett azzal az ígérettel, hogy végre legalább alacsony padlós és klimatizált villamaosok jöhetnek Csepelre az elvult HÉV-ek helyett. Csakhogy alacsony padlós, HÉV-vel egyenértékű gyorsvasutak Európa számos országában közlekednek, ez tehát nem érv a HÉV-telenítés mellett.

Csizek Csaba szerint ebből kiderül, hogy Borbély Lénárdnak fogalma sincs miről beszél. Ami önmagában véve is komoly probléma , de az, hogy beszélni se akar erről a lakossággal, még nagyobb baj.

A civil szervezeti vezető csupán érdekességként jegyzi meg, pedig elég lényeges epizódja a történetnek, hogy legutóbb már személyesen ment be a csepeli polgármesteri hivatalba, hogy megkérdezze, miért nem méltóak a szigetiek a polgármester úr válaszára.

Csizek állítja, a polgármester sajtófőnöke azt nyilatkozta neki, hogy Németh Szilárd már megírta ezzel kapcsolatos elképzeléseit a Csepeli Hírmondóba. Az a Németh Szilárd, aki biztosan nem kapott felhatalmazást a csepeli HÉV megszüntetésére, aki akkor, amikor ez napirenden volt, egyetlen lakossági fórumot se tartott, egyszer se kérdezte meg a kérdésben a lakosságot – írja.

Megtette helyettük a kerületi ellenzék, például az  MSZP egy “Helyi Érdekű Fórumot” rendezett a Munkásotthonban, ahová elhívták a polgármestert is, ám a megjelent több mint száz csepelivel együtt hiába várták Borbély Lénárdot.

A civilek azonban továbbra is “nagyon kíváncsiak, hogy lesz-e a Csepeli HÉV vonatkozásában összeszedett és értelmes válasza” a Borbély-féle városvezetésnek.

Hogy a polgármesternek már nagyon kellemetlen volt a nagy hévvel bedobott ötlet, és annak kommunikációja, azt mutatja, hogy csak egy kerülti rendeletből derült ki, hogy a hév megszüntetése valószínűleg végleg lekerült a kormány, a főváros és így a csepeli városvezetés asztaláról is.

A szóban forgó rendeletben egyébként az áll, hogy az Imre téri buszpályaudvart a hév vonalához közelebb kellene vinni.