És már megint a Jahn Ferenc…

Közzétéve

Papucsban, köntösben hagyta az agyvérzéses beteget az út szélén a betegszállító – címmel szállítja az újabb jó hírt a Dél-Pesti felől az Index.

A cikk egy nő kálváriájáról szól. Erzsébetet március 27-én kedden reggel 7-kor bocsátották el a Jahn Ferenc kórház neurológia osztályáról, ahol azért volt, mert többedik alkalommal agyvérzést kapott. A lábát és a karját is érintette a stroke, nehezen beszél, nehezen mozog, nem tud segítség nélkül járni.
Erzsébetnek egy hétig kellett bent feküdnie. Mivel a férje dolgozott, édesanyjához indult haza, akivel egy utcában laknak, egymással szemben lévő házakban. Az egyhetes kórházi ellátás után a neurológiai osztály adminisztrátora hívott neki egy betegszállítót, ami időben meg is érkezett a kórházba.

Amikor hazaengedték, még mindig nem tudott segítség nélkül járni, nehezen beszélt. Egy dél-pesti kerületben lakik, de a kórház tévesen egy másik, a lakóhelyétől legalább félórányi autózásra lévő, angyalföldi utca címét adta meg a betegszállítóknak. A kerületen kívül minden más, az utcanév és a házszám is stimmelt a címzésben.

“Hosszan furikáztunk, Pestszentlőrincre mentünk először, ezután a Jahn Ferenc Gyáli úti részlegéhez kanyarodtunk, ahol felvettünk egy férfit, majd kiraktuk az Üllői útnál. Ott egyszer csak azt mondta a betegszállító, hogy akkor most engem hazavisznek Angyalföldre. Mondtam gyorsan, hogy minek mennék én oda, nem ott lakom”

– idézi a cikk a nőt.

Na jó, akkor most kiszállunk.

– mondta a friss agyvérzéses nőnek kisebb vita után a betegszállító, aki azt bizonygatta, hogy arra a címre kell menni, ami a papíron van. Tehát az angyalföldire, ami valójában nem Erzsébet lakcíme.

“Mivel nem tudok jól mozogni, kiszedtek az autóból, letették mellém a csomagjaimat és elhajtottak. előtte alá is írattak velem egy papírt, de nem volt nálam szemüveg, és olyan állapotban voltam, hogy papucsban, hálóingben állok az utcán a csomagjaimmal, hogy nem is tudom pontosan, mit írattak alá”

– mesélte az Indexnek Erzsébet.

Mivel nehezen mozog, nem mert elindulni, csak állt egy helyben kórházi viseletben az Üllői úton és egy arra járó nő segítségét kérte. A járókelő elkísérte a közeli egészségügyi intézmény portájára, ahol Erzsébet leült és taxit hívott, hogy hazamenjen. A Főtaxis sofőr nagyon készséges volt vele, hazakísérte és betámogatta a lakásba. Vizy András, a Főtaxi szóvivője az Indexnek megerősítette, amit Erzsébet elmondott, kollégája nagyon sajnálta a hálóingben, köntösben kirakott nőt.

A Jahn Ferenc kórháznál az Indexnek utólag azt mondták, hogy ebben az esetben is – ahogy mindig – a betegek szállításával kapcsolatos érvényes eljárás rend szerint jártak el, és az Országos Mentőszolgálatnál (OMSZ) rendelték meg a szállítást, de

sajnos valóban rossz kerületet tüntettek fel a lapon, amit a szállítónak átadtak.

A baj az lehetett, hogy Erzsébet az édesanyjához igyekezett. “Az érintett osztály jelentése szerint a beteg hazaszállítását nem a kórházi nyilvántartási rendszerben megjelölt lakcímre kérte. Az adminisztrátor interneten nézte meg a beteg által szóban megjelölt cím irányítószámát. Sajnálatos módon munkatársunk nem vette észre, hogy az adott utcanévhez tartozó irányítószám nem az angyalföldi. A mentőszállítási kérőpapíron egyébként az adminisztrátor szerint szerepelt a beteg hozzátartozóinak telefonszáma és nagy valószínűséggel a beteg állandó lakcíme is” – mondták a kórházban.

Tehát a szállító észrevehette volna, hogy az eredeti lakcím dél-pesti, vagy akár értesíthette volna Erzsébet hozzátartozóit, amikor kiderült a hiba, de nem tette meg.

“A beteg tiszta tudatállapotban távozott az osztályról, a szállítás további részleteiről információval nem rendelkezünk. A beteg által megadott címhez tartozó irányítószám tévesztése miatt mélységes sajnálatunkat fejezzük ki és az ebből adódóan okozott kellemetlenségért a beteg és a hozzátartozók elnézését kérjük” – mondták még a kórház főigazgatóságán.

A mentőszolgálattól Győrfi Pál, kommunikációs vezető azt mondta az Indexnek, hogy bár hivatalos panasz az Országos Mentőszolgálathoz nem érkezett, hivatalos tájékoztatást kérnek az érintett betegszállító cégtől, amelynek kötelessége a jogszerű és tisztességes munkavégzés.

“Egy adat, információ torzulása, félreértése (például a kerület száma) sajnos minden rendszerben előfordulhat, az embertelen bánásmódra azonban nem lehet magyarázat”

– nyilatkozta Győrfi Pál, azt azonban nem árulta el, hogy melyik betegszállítóról lehetett szó.