Forgalmi zavarok, torlódó problémák

Közzétéve

Sűrűsödnek a közlekedési gondok Csepelen: esetenként egészen extrém dugók a Gubacsi hídon, a “legjobbkor” érkező lassulás a HÉV-járaton, folyamatos fennakadások a Rákóczi úton. Jöhet még valami?

Péntek kora délután, Csepel, csúcsidő. Egy személykocsi lerobban. Semmi extra, bár nem mozdul ugyan, trailerrel könnyedén arrébb vihető:

Olvasói fotó

Igen ám, csakhogy az eset a Gubacsi hídon történt. Egyik arra haladó olvasónk elmondása szerint ennyi elég is volt ahhoz, hogy közel háromnegyed órát vegyen igénybe a Csepelt a szomszédos Pesterzsébettel, és főleg a Dél-Pesti kórházzal összekötő hídon való átjutás.

Istennek hála, hogy pont ekkor nem történt azonnali kórházba szállítást igénylő baleset, rosszullét stb. Csepelen, mivel a Gubacsi híd hosszú idő óta csupán egy-egy sávon járható, és a kormány nem is nagyon izgatja magát ezen, leginkább az átkelő vasúti részére koncentrál.

“Állandó dugó a Rákóczin, ami már elviselhetetlen, a szennyezett levegőről nem beszélve”

– írja egy másik olvasónk egy korábbi írásunk alatt. Hozzáteszi, hogy a csikkel, eldobott pálinkás kupakkal teli megállók látványa sem feltétlenül aranyozza be a 21. kerületi közösségi közlekedők mindennapjait. (Mondjuk a Sétáló utcai kék árkádok alatt várakozók alighanem tudnának még szaftosabb sztorikat is mesélni…)

Ha már szemét: korábbi posztunkban számoltunk be róla, hogy a Csepel Művek területére a kampányban bejelentett “történelmi” fejlesztések hallatán a gyártelepi cégtulajdonosok egyike név nélkül azt mondta: már annak is örülnének, ha az önkormányzat végre kiküldene pár konténeres kocsit, amivel elszállítanák a kátyúval teli utak mellett felhalmozódott illegálishulladék-hegyeket.

És ha ehhez hozzávesszük, hogy a mára egészen “elhármasmetrósodott” (elavult, leromlott) HÉV újabban már csak szakaszos lassításokkal képes zakatolni, így a Boráros tér és a Csepel végállomás közötti szűk negyed órás utat pont a nyári dögmeleg időben már csak bő negyed óra alatt képes megtenni, megállapíthatjuk:

szűkebb hazánk, azaz a 21. kerület az egyetlen kerülete a magyar fővárosnak, ahol nem fejlődik, hanem visszafejlődik a közösségi közlekedés.

De nem kizárt, hogy európai viszonylatban is egyedülálló jelenséggel állunk szemben itt, Európa szívében.

A Szent Imre téri pavilonoksor már sínen, a HÉV-vonal viszont romon van, sajnos.