Jönnek a választások, jönnek a nagy tervek

Közzétéve

Például a Gubacsi híd felújítását is tervezik már, de nagyon.

Azok után, hogy tavalyelőtt nagy botrányt kavart, hogy csupán a híd vasúti részét újítaná fel a kormány mintegy 10 milliárd forint uniós forrásból, a BKK Zrt. kihirdette a Csepelt Pesterzsébettel összekötő Gubacsi híd felújításának megtervezésére kiírt közbeszerzés eredményét.

Ezek szerint a Perfektum Építész Kft.-nek gratulálhatunk, akik a híd és a környezetének fejlesztéséhez egy döntéselőkészítő tanulmánytervet készíthetnek el.

A finoman szólva is rozzant műszaki állapotú híd felújításának elsődleges célja a Magyar Építők cikke szerint ugyanakkor továbbra is a csepeli kikötő és a vasúthálózat közötti zavartalan teherforgalom biztosítása, nem annyira a kerületi lakosság számára létfontosságú közúti forgalom.

A Gubacsi híd leromlott állapota miatt jelenleg erős sebességkorlátozás alá esik a sínpálya. Emiatt ott rendkívül lassan – mindössze 5 kilométer/órás sebességgel – haladhatnak át a vonatok, ami a közeli Corvin csomópontnál az autóforgalomban is komoly dugókat okoz – írják.

A küszöbön álló, döntéselőkészítő tervezés ha jól értjük, akkor a környező utak előkészítését jelöli ki a nyertes cég számára. A cégnek eszerint a Védgát utca – Ady Endre út csomópontot, a Csepeli átjárót, a Topánka utca – Baross utca csomópontot, és szükség esetén a Helsinki út – Határ út és a Baross utca – Határ út csomópontokat kell újraterveznie.

(Forrás: Magyar Építők)

A tanulmány több változatban vizsgálja a lehetséges kialakítási módokat, figyelembe véve a közúti, a vasúti, a közösségi közlekedési, a kerékpáros és gyalogosforgalmi, valamint a városrendezési igényeket. A felvázolt javaslatokat többkritériumos elemzés alapján értékelik ki az ígéretek szerint.

Maga a terv egy többtámaszú közúti hidat, illetve több belterületi utat tartalmaz majd. A teljes vizsgált terület 49 000 négyzetméteres, a szóban forgó úthossz 1,6 kilométer.

(Forrás: Magyar Építők)