Az megvan, hogy már megint villamosra cserélnék a csepeli HÉV-et?

Közzétéve

Az önkormányzati választás közeledtével nem bírnak leállni a tervezéssel a fideszes városvezetők.

A csepeliek megszokhatták már, hogy választások előtt szinte minden nap leesik egy hír valami távoli, ám nagyon nagy fejlesztési tervről. Csakhogy a nagy tervezgetésből általában aztán nem szokott lenni semmi. Igaz, a csepeli HÉV esetében ez tán pont nem is baj, ugyanis egy minapi hírmorzsa szerint mintha már megint a villamosra cserélését vette volna a fejébe a Fidesz.

Azt nem tudjuk, hogy ez a nagy és soha véget nem érő tervezgetés más fővárosi kerületek esetében is így van-e, de őszintén szólva nem is nagyon érdekel minket. Elég nekünk a magunk baja, most például az, hogy egy minapi hírrészlet szerint

már megint villamosra akarják cserélni a csepeli HÉV-et.

Ráadásul naná, hogy a XXI. kerületi lakosság megkérdezése nélkül. De lássuk tisztán, amit látni lehet. A G7 portál írt még a múlt héten egy hosszabb cikket a Csepel-sziget északi csúcsát és a szemközti pesti partot érintő beruházások állásáról.

A cikk vége felé, mintegy mellékesen olvashatók a következő mondatok:

“A 2-es villamost egy új hídon át elvezetnék Csepelre, a barnamezős terület kellős közepén álló, teljesen felújítandó Nagyvásártelep mellett. Mellesleg a Soroksári és a Kvassay út kereszteződésében álló OBI áldozatul esne a villamosvonal meghosszabbításának.”

Nos, ennyi a hír, ami nyilván nem jelent semmit, hiszen mint fent is utaltunk rá, gyakorlatilag naponta jönnek már mindenféle fejlesztési tervekről szóló hírek Csepelről, ráadásul a szakportál szerint itt megint olyan tervekről van szó, amelyek a 2030-ig tartó fejlesztési időszak részei, de Budapest anyagi lehetőségeit ismerve ilyen időtávon is csak nagyon masszív állami szerepvállalással képzelhető el a megvalósulásuk.

Napról napra ködösebb elképzelések látnak napvilágot.

A kormány prioritásait ismerve a sportlétesítmények megépülése tűnik a legvalószínűbbnek, a közösségi közlekedés fejlesztés ügyében a kabinet általában már nem annyira lelkes, kivéve, ha uniós pénz fedezi a kiadások jelentős részét – írják.

Mindenesetre minket azért érdekelne, mit tervez a jelenlegi kerületi városvezetés az erősen leromlott állapotú, vitán felül felújításra, sőt fejlesztésre szoruló csepeli HÉV-vel, meg úgy általában mit képzel a XXI. kerületi emberek messze legfontosabb közösségi közlekedési eszközének jövőjéről.