Csepeli HÉV: fejlesztés nincs, a karbantartás pedig csak szintentartásra elég

Közzétéve

Pedig  az első számú kerületi közlekedési eszközt minden szinten fejleszteni kellene, ismerte el az üzemeltető MÁV-HÉV.

Ettől gyorsabban fog Csepelről a Borárosra menni? – kérdezte valaki a  MÁV-HÉV hivatalos oldalán. Mármint a csepeli HÉV-vonallal kapcsolatban, amely a hetekben épp az éves karbantartásán megy át. A XXI. kerület első számú közlekedési eszközét üzemeltető cég munkatársa pedig meglepően őszintén válaszolta meg az utas felől érkező kérdést.

A cég lényegében elismerte, hogy a csepeli HÉV pályája és szerelvényei olyan rossz állapotban vannak, hogy a két júliusi hétvégén zajló rekonstrukció is inkább csak rehabilitációnak mondható, azaz a további szolgáltatásromlás (menetidő-lassulás) elkerülése érdekében történik.

“Dolgozunk rajta, igyekszünk… de realisztikusan ezt úgy kell elképzelni, hogy van egy viszonylag öreg pálya, aminek vannak nagyon rossz állapotban és rossz állapotban lévő részei, meg olyan is, ami viszonylag jó. A kollégák most a lehetőségekhez képest igyekeznek helyrehozni egy olyan pontot, ami a “nagyon-nagyon rossz” állapotnak felel meg

– közölte a társaság.

A MÁV-HÉV szerint a szóban forgó Kvassay hídi szakasz összekalapálására hat nap kell, az viszont csak ez után, a próbajáratok során fog kiderülni, hogy a karbantartó munkatársak igyekezete mire volt elég, azaz, hogy a rendbe hozott pályaszakaszon egyáltalán lehet-e még gyorsabban menni – derül ki a MÁV-HÉV válaszából.

“…a realisták annak is örülnek ilyen esetben, ha a további lassulást megakadályozza a karbantartási munka…”

– olvasható a cég válaszában a tán legfontosabb mondat. A cég amúgy ígéri: ha lesz kézzel fogható, pozitív fejlemény, szólnak róla.

A Kvassay hídon naponta 260 vonat halad át, közel 48 ezer utassal. A mostani karbantartással a menetidő-csökkentést igyekeznek megfékezni.

További érdekesség, hogy a MÁV-HÉV egy másik Facebook-posztja alatt azt írja, bár  a jelenlegi, közel 50 éves HÉV-szerelvények megbízhatóak, emiatt szeretik is őket, elszántan dolgoznak a járműpark megújításán, mivel

 sajnos a XXI. századi komfortelvárásoknak már nem tudnak megfelelni.

“Az utasaink nem csak megbízható és pontos, hanem kényelmes, jól fűthető és hűthető, megfelelő utastájékoztatással felszerelt, alacsonypadlós, kényelmes, környezetbarát motorvonatokat érdemelnek” – ismerték el korrekten, illetve még azt is írták, hogy “tisztában vagyunk vele, hogy a rengeteg sok utas minél gyorsabb eljutást akar, ez talán a legfontosabb elvárás.”

(Forrás: Facebook/Csepel Mém Művek)

A fentiekből pedig úgy tűnik, jelenleg a csepeli HÉV-vel kapcsolatban az a legjobb hír, hogy az üzemeltetőjénél dolgozó munkatársak a budapesti és a kerületi városvezetéssel ellentétben legalább érzékelik, hogy tűréshatáron szolgáltatnak, és ezen a maguk módján igyekeznek javítani.