Már nem csak a Gubacsi híd vasúti részének felújítását tervezik

Közzétéve

Hanem a közúti sávokét is. A csepeli önkormányzat részéről eddig szó sem volt erről, az MSZP-nél ezért úgy látják, ellenzéki nyomásgyakorlás hatására határozták el a híd teljes felújítását.

Mint a 21ora.hu többször beszámolt róla, a kormány végre eltervezte a rendkívül leromlott állapotú Gubacsi híd felújításának megtervezését, aztán gyorsan kiderült, hogy az erre szánt 10 milliárd forintból csak a vasúti átkelő rendbe tétele jön ki.

Az önkormányzat előbb annak ellenére óriási sikerként próbálta meg eladni a minimum kétes értékű beruházás tervét, hogy a közúti sávok felújításának elmaradása nem kis veszteség, vagyis jókora kudarc lenne Csepel számára.

Az MSZP a híd teljes felújítását követelte. Közleményükben azt írták, a Gubacsi híd a Dél-Pesti Kórház megközelítése miatt a kerületben élőknek szó szerint is életbevágóan fontos közúti átkelő felújítása, ezért felszólították a csepeli polgármestert, hogy tegyen meg mindent a híd teljes felújítása érdekében.

A csepeli MSZP Facebook-falán április végén megjelent grafika. (Facebook/Csepeli MSZP)

Az önkormányzat honlapján megjelent friss hír szerint immár nem csak  a híd vasúti részét, hanem a közúti híd felújításának tervezését is megkezdték. A közúti sávok felújításának előkészítését a főváros, a vasúti sínekét és egy új, kerékpáros átkelő kialakításának tervezését pedig az állami infrastruktúrakezelő kezdte meg, a munkákat a tervek szerint 2021-re fejezik be.

Az önkormányzatnál természetesen úgy látják, az uniós pályázat előkészítésében és a benyújtással kapcsolatos lobbiban aktív szerepet játszott Németh Szilárd, valamint a csepeli önkormányzat is, az ellenzék pedig politikai okokból tiltakozik és követeli a híd azonnali és egyszerre történő felújítását.

A csepeli MSZP-nél viszont azt mondják, sosem azt követelték, hogy egyszerre építsenek át mindent.

“Azt mondtuk és azt mondjuk ma is, hogy 10 milliárdból előbbre való a csepeliek érdeke (az, hogy a reggel és délután ne kelljen órákat araszolni, hogy a mentő biztonsággal ki- és beérjen Csepelre), mint hogy a gazdasági érdeket szolgálja ki a csepeli városvezetés.”

“Örömmel értesültünk róla, hogy a nyomásunk hatására észbe kapott Borbély Lénárd és rájött, hogy a közúttal is foglalkoznia kell. Bár az ígéretét, miszerint jövőre kezdődhet el a közúti híd felújítása, kissé kampányszagúnak érezzük, kíváncsian várjuk a fejleményeket – írták a 21ora.hu megkeresésére.
Annyit még hozzátettek, hogy a vasúti közlekedés miatti lezárások gyakran már az Ady Endre út forgalmát is akadályozzák, ezért ha az önkormányzatnak esze lett volna, akkor a kétszintes közlekedés megoldására kért volna pénzt.

 

 

 

 

 

 

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.