Micsoda hír: mindjárt neki is állnak megtervezni a gerincút folytatását!

Közzétéve

Szuper hír gördült be a kerületbe szerdán: folytatódik végre a csepeli gerincút-projekt! Na, nem kell aggódni, még csak  az évtizedek óta tervezett elkerülőút még hiányzó szakaszainak tervezésére írtak ki közbeszerzést – hozta az Ittlakunk a Magyar Építők hírére hivatkozva.

A szakipari portál szerint elindul a csepeliek által nagyon várt gerincút projektje, miután a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kihirdette a gerincút folytatásának előkészítését célzó közbeszerzést. A nyertes tervező feladata a II-III. ütem megtervezése lesz, amit új nyomvonalon, mintegy 6,8 kilométer hosszan tervezhet meg.

Minden csepeli tudja, de azért itt jegyezzük meg, hogy a gerincút első szakaszát is csak jókora késéssel, 2013-ban adták  át.
Az elkerülő út első szakaszát uniós forrásból, még az előző, szocialista városvezetés kezdte el építeni. Eredetileg 2011 végére kellett volna elkészülnie az első ütemnek.
A 2010-ben útjára indult első szakasz átadására már Németh Szilárd és Tarlós István polgármestersége, illetve főpolgármestersége idején került sor 2013-ban. Azóta egy métert nem épült az elkerülőút Csepelen.

Ahogy arra az Építők portál is rámutat, az II. és a III. szakasz megépülése után  Csepel belterületét elkerülve lehetne megközelíteni a Csepel-sziget felől Budapest belvárosát, a gerincút hosszú évek óta halogatott befejezése tehát  gigaméretű, rendszeres XXI. kerületi dugókon enyhíthetne végre.

A csepeli elkerülő hiányzó részének tervezése 400 millió forintunkba fog kerülni.

Mivel korábbi hírek szerint idén 160, jövőre pedig 240 millió forintot fordítana a főváros a tervezésre, továbbá a tervezőnek a tanulmányterven túl egy környezeti hatásvizsgálatot, két engedélyezési tervdokumentációt, két kisajátítási tervet, és két kiviteli tervet is le kell tennie a tervezőasztalra,

az is biztos, hogy jó ideig egy kapavágás sem fog még történni ezen az úton.

Az első szakasz vége végül nagy nehezen, 2013-ra elkészült a Posztógyár utcánál, a folytatás azonban még kockás papíron sincs.

Arra ezekben az ünnepi pillanatokban természetesen gondolni is merő rosszindulat volna, hogy az egész tervezősdinek bármi köze lehet ahhoz, hogy az ősszel önkormányzati választások lesznek a fővárosban, azon belül Csepelen.

Csak emlékeztetőül: korábban a Gubacsi híd szintén évtizedek óta halogatott felújításának megtervezését is többször tervbe vette már a fideszes városvezetés, de a XX. és a XXI kerületet összekötő átkelő rendbe hozása a mai napig nem indult meg.

De ígérte Borbély Lénárd jelenlegi csepeli polgármester a fővárossal közösen az elmúlt években amúgy a csepeli HÉV  áttervezésének megtervezését is. Erről a szenzációs hírről annak idején a 21óra is beszámolt, miként arról, is, hogy bár még el sem kezdték a nagy tervezgetést,  már az újratervezés megtervezésének tervezési szakaszában is közel 100 milló forinttal megugrott a csepeli hév áttervezésnek tervezett költsége.

Mellesleg, hogy mennyire veszik komolyan a fideszes (város)vezetők a saját terveiket, arra kitűnő példa a legutóbbi eset, amikor Németh Szilárd egymás után másodszor is leszavazta a költségvetésben a 2018-as választáson még nevével reklámozott csepeli fejlesztési terveket.