Csepeli elkerülőút: folytatás csak 2026 után?

Közzétéve

Közel kilenc év halogatás után, az  őszi önkormányzati választás előtt neki is állnak megterveztetni a gerincút folytatását – írtuk meg szerdán. Az évtizedek óta tervezett elkerülőút hiányzó szakaszainak megépülése kulcsfontosságú lenne a csepeliek számára, mert ha egyszer elkészülne, végre nem a kerület belterületén menne át a Csepel-sziget felől a budapesti belváros felé menő óriási személy- és tehergépkocsi forgalom.

Ám arra már tegnap felhívtuk a figyelmet, hogy a kulcsfontosságú szakaszok küszöbön álló megtervezésére kiírt közbeszerzés még messze nem jelenti azt, hogy mindjárt maga a négy keréken guruló paradicsom lesz a XXI. kerület. Sőt. Azt írtuk,  hogy jó ideig egy kapavágás sem fog még történni ezen az úton, mivel a hírek szerint idén és jövőre is még csupán csak a tervezésre terveznek költeni.

Panoráma a csepeli gerincútról a Corvin csomópontnál nem sokkal a 2013 őszi átadás előtt. (forrás: colas.hu)

Egy általunk azóta átfutott pár hónapos hírből pedig az derül ki, hogy milyen közlekedési fejlesztésekben gondolkozik a Fővárosi Közgyűlés jelenleg. A május végén napvilágot látott beruházási listán a számunkra fontos elkerülőút folytatása is ott figyel, csakhogy ha jól értjük, akkor egyrészt a nem feltétlenül megépülő fejlesztések között, másrészt

csak a 2026 és 2030 között megvalósítani javasolt projektek között szerepel a csepeli gerincút projekt.

Amennyiben úgynevezett alacsony forráskeret (mintegy 300 milliárd forint) fog csak rendelkezésre állni 2030-ig a fővárosi fejlesztésekre. A csepeli elkerülő hiányzó részének tervezése egyébként 400 millió forintba fog kerülni.