Közel tízmillió forint közpénzt öntöttek szolgálati autóikba Csepel vezetői

Közzétéve

Miközben a kormány épp Magyarország történetének legdrágább autóbeszerzésére készül, szűkebb hazánk, Csepel önkormányzata sem feltétlenül spórol, ha járművekről van szó. Egy közelmúltbeli adatigénylésből számos érdekesség derül ki a fideszes városvezetés vezetési szokásairól.

A szolgálati autókkal kapcsolatos adatigénylést kezdeményező Bogád Zoltán többek között arra kérdezett rá a XXI. kerületi önkormányzatnál, hogy hány járműből áll az önkormányzat járműparkja, mely csepeli vezetőnek jár szolgálati autó, kik használhatják magáncélra is ezeket, 2014-es megválasztásuk óta Csepel vezetői hány kilométert autóztak el és ez mennyibe került, illetve hogy mennyiért vásárolták a vezetőknek a járműveket?

A volt Index-újságíró, politikai aktivista kérdéseire a városvezetéstől Csepel jegyzője válaszolt. Arra a kérdésre például, hogy hány járműből álló az önkormányzat járműparkja, Szeles Gábor első nekifutásra azt felelte, hogy öt darabból, ám mivel szerinte is egyértelmű, hogy a kérdés nem csak az önkormányzat, hanem a Polgármesteri Hivatal járműveire is vonatkozik, egy táblázatot is mellékelt, amiből kiderül, hogy ma összesen 23 közpénzen vásárolt szolgálati jármű fut a XXI. kerületben.

Ezek között ott van a tűzoltóparancsnokság Mitshubishi Pajeroja, és a rendőrkapitányság közelmúltban eszközölt Dacia Dusterei is, de a városvezetők 6-7 éve 4-6 millió forintért vett közép-felsőkategóriás modelljei sem hiányoznak a felsorolásból. Ha már itt tartunk, hivatali autóval közlekedik a 2015-ben ittas vezetésen ért Borbély Lénárd polgármester, továbbá Morovik Attila és Ábel Attila alpolgármesterek mellett Szeles és helyette, Vincze Anikó aljegyző is. Ők öten magáncélra is használhatják autóikat.

És akkor ami a megtett kilométereket, illetve az üzemanyagköltségeket illeti:

a XXI. kerület felsorolt vezetői 2014 óta több mint 260 ezer kilométert autóztak el, a szolgálati járművekbe beletöltött üzemanyag költsége az idei év első negyedéig meghaladta a kilenc és fél millió forintot, azaz az októberig tartó önkormányzati ciklus végére elérheti a tízmillió forintot.

Azaz kijelenthető, hogy nem igazán spórol a tankolással a Fidesz, noha ellenzékben még minden csepp szolgálati üzemanyagot luxuskiadásnak tartott. Olyannyira, hogy Szenteczky János volt Csevak vezérigazgatót 2010 után többek között épp az üzemanyag-elszámolásaival találták meg. (Igaz, az önkormányzati cég és a csepeli MSZP korábbi vezetője ellen még vagy 50 indokkal sikerült a rendőrségre rohanni.) Szenteczkyt akkor azzal támadta a Fidesz, hogy egy év alatt 33 ezer kilométert utazott közpénzen, miközben az önkormányzat vezetése 2014 óta átlagosan 52 ezer kilométert autókázott el éves szinten.