A fideszes városvezetés elismerte, hogy a fontos fejlesztésekkel semmit nem haladt

Közzétéve

Indulhat a ráckevei és a csepeli HÉV-ek összekötésének tervezéseközölte a minap a Portfolio.hu. A H7 Csepeli és H6 Ráckevei vonalak korszerűsítését, összekapcsolását és meghosszabbítását is tartalmazó tervekről szóló hírt természetesen a Csepel.info is azonnal átvette, amit Ábel Attila azóta is büszkén osztogat a különböző csepeli csoportokban.

Méghozzá azzal a kommentárral, hogy „folyamatban van a csepeli gerincút folytatása is, szintén tervezik a Corvin csomópont kétszintessé építését. A Gubacsi hidak felújítása hamarosan kezdődik, és készen állnak az új, észak-csepeli közúti híd tervei is. Észak-Csepelen egy új sport- és szabadidőközpontot tervez a kormány, amellyel a csepeli evezős sportok és az atlétika különösen jól járna. Csepel tervei között van egy gyalogos és kerékpáros híd a Kis-Dunán a csőhídnál, ehhez kapcsolódóan új kerékpárút a Kis-Duna part mellett, és fővárosi valamint állami segítséggel az összes belterületi földút teljes leaszfaltozása.”

Lényegében a csepeli alpolgármester elismeri, hogy a fontos fejlesztésekkel semmit nem haladtak 5 év alatt.

Ugyanis, bár a fideszes városvezetés erről valahogy mindig megfeledkezik, ezeket a fejlesztéseket nem 2023 végére ígérték (mint most a HÉV-ek összekötését), hanem 2019 végére, vagyis Borbély Lénárd ötéves önkormányzati ciklusának befejezéséig. Konkrétan miket ígért Borbély Lénárd és a csepeli Fidesz 2014 őszén a csepelieknek?

1. Teljes egészében kiépítjük a gerincutat.

2. 2×2 sávosra szélesítjük a Gubacsi hidat.

3. Gyalogos és kerékpáros hidat építünk a Kis-Duna fölé.

Ehhez képest öt év távlatából a következőket látni:

1. A gerincút az elmúlt öt évben nem lett hosszabb egy méterrel sem.

2. A Gubacsi híd nem bővült 2×2 sávosra, sőt életveszélyessé vált.

3. Új Kis-Duna híd nem épült, azt még mindig csak tervezik.

Nem szóltak Borbély Lénárd és a Fidesz 2014-es ígéretei a csepeli HÉV-ről, de muszáj megjegyezni, hogy a polgármester a fővárosi közgyűlésben 2016-ben a csepeliek megkérdezése nélkül sutyiban beleegyezett a kerület első számú közlekedései eszközének megszüntetésébe, és csak az össznépi felháborodás után lett a HÉV-fejlesztés feltétlen híve. Mármint szavakban, mert a csepeliek idén nyáron is az 50 éves és ugyanennyi celsius fokos szerelvényeken zötykölődtek be a Boráros térre, és vissza.

A gerincút 2013 óta egy métert nem haladt, és a 2014-ben beígért új gyalogos hídból sem lett semmi, a Kis-Duna partjára álmodott Németh Szilárd-birkózócsarnok viszont legalább szuperül halad.