Gubacsi híd felújítása? Na, abból nem lesz semmi!

Közzétéve

Közmeghallgatás volt tegnap a Csepelt a szomszédos Pesterzsébettel összekötő Gubacsi híd évtizedek óta várt, és évek óta tervezett fejlesztéséről. Nincsenek jó híreink a XX. és a XXI. kerületi közlekedők számára.

Csepeli oldalról nézve már eleve az sem sejtetett sok jót, hogy a meghallgatásra nem nálunk, hanem a Ráckevei Duna túloldalán, a pesterzsébeti Csili művelődéi házban került sor, méghozzá a nem éppen lakosságbarát hétfőn kora délután.

A csepeli önkormányzat is kitette ugyan a bizonyára rendkívül olvasott honlapjára az eseményre szóló meghívót, ám ahogy sejteni lehetett, nem tolongott a tömeg 14 órakor a művház meghallgatásra kijelölt termében. A Pest Megyei Kormányhivatal által szervezett ankéton végül összesen nyolcan jelentek meg. Hárman az erzsébeti önkormányzatot képviselték, a többiek csepeli civilek.

Pedig lett volna mit és kivel kibeszélni. A Csepel és Pesterzsébet közötti átmenő forgalmat bonyolító híddal nem történt semmi az elmúlt öt (tíz, tizenöt, húsz) évben, de persze az önkormányzati választáshoz közeledve azért ez a projekt is tervezési szakaszba jutott. Ezzel együtt tény: az átkelő nemhogy szélesebb nem lett 2014 óta, de lassan a még járható sávjai is a folyóba szakadnak.

(Forrás: csepeliek.blog.hu)

Pedig öt évvel ezelőtt a csepeli Fidesz és Borbély Lénárd legfontosabb közútfejlesztési ígérete volt a gerincút befejezése mellett, hogy „2×2 sávosra szélesítjük a Gubacsi hidat.”

Alighanem az elmúlt öt év kormánypárti tétlenségének köszönhető, hogy a meghallgatáson a csepeli önkormányzat részéről senki nem jelent meg. Sem a polgármester, sem az alpolgármesterek, de még a polgármesteri hivatal beruházási főosztálytól se küldtek ki Borbély Lénárdék senkit, és persze a Gubacsi híd csepeli hídfőjét is magába foglaló önkormányzati körzet fideszes képviselője sem tette tiszteletét.

Igazából sok minden nem is derült ki, de néhány fontos dolog azért elhangzott a projekttel kapcsolatban. Például, hogy nem a meglévő vasúti sínpályát újítják fel, hanem egy teljesen új, két sínpáros híd fog épülni. Ami ennél is érdekesebb, hogy a Corvin csomópontnál a föld alá viszik 2-2 sávban a Szabadkikötő út-Teller Ede utat, és 1 sávban a Kossuth Lajos utca folytatását a Szabadkikötő út felé.

Viszont a közúti sávok nem részei a vasúti híd építésének, így a személygépkocsik számára fontos, a Dél-Pesti kórházba közlekedő mentők számára szó szerint életbevágóan fontos fejlesztés szóba sem került. 

Elég egy defekt vagy egy koccanás, és máris kész a káosz Pesterzsébet és Csepel határán.

Fentiekből következően: 

1. Bebizonyosodott, hogy Borbély Lénárd és a Fidesz csúcsán átverte a csepelieket. A Fidesz legfontosabb közútfejlesztési ígérete a gerincút folytatása mellett az volt, hogy „2×2 sávosra szélesítjük a Gubacsi hidat.”

Ahogy az elkerülőút egy métert nem haladt, úgy a híd sem fog kiszélesedni a 2014-2019-es ciklus végére, úgyhogy nyugodtan kijelenthető, hogy Borbély Lénárd és a Fidesz átverte a csepelieket.

2. A vasúti átjáró fejlesztése is kizárólag a Metrans Kft. miatt fontos a fideszes kormánynak, és emiatt a fideszes önkormányzatnak, ám arról nem tudni semmit, hogy a komoly környezetvédelmi vitákat kiváltó cég mit nyújtott ezért cserébe a csepelieknek.

3. A hídprojekt egyetlen értékelhető kísérőeleme a csepeli lakosság szempontjából a Corvin csomópont kétszintessé tétele lehet, ami valóban szükséges, de ma nem látszik, hogy mikorra lesz végre feloldva a vasúti kocsik miatt mindennap többször brutálisan beduguló kereszteződés. 

2014-ben még 2×2 sávos Gubacsi hidat ígért, helyette 2×2 milliárdból birkózócsarnokot csinált a Fidesz. Maradhat?