Publimont-botrány: helyenként alig 1800 forintért szerződött le Mészárosékkal a fideszes városvezetés Csepelen

Közzétéve

A hetek óta titkolt Publimont-szerződés ismerete nélkül csak becsülni tudtuk és több tucatról írtunk, ám most kiderült: pontosan öt tucat (60 db.) közterületi hirdetőfelülethez (ún. CityBoardhoz) jutott igen jutányos áron a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó reklámcég Csepelen a kerület fideszes vezetésének köszönhetően.

Egy közérdekű adatigénylésből kiderül, hogy az augusztus végi rendkívüli zárt ülésen átnyomott, az önkormányzat és a Publimont Kft. között 15 évre kötött megállapodás szerint Mészároséknak összesen 18 millió forintot kell fizetni a reklámhelyekért 2034-ig, miközben a 60 cityboard felületének továbbértékesítése akár egymilliárdos hasznot is hozhat nekik az ellenzék szerint.

Az ellenzék szerint az utolsó pillanatos szerződéssel Mészáros Lőrinc egymilliárdot nyer, Csepel ugyanennyit veszít.

Ahhoz, hogy a Publimonttal a Borbély Lénárd vezette csepeli önkormányzat megköthesse a szerződést, az önkormányzat eltért a saját rendeletétől is – írja az Átlátszó. A blog Bogád Zoltán korábbi Index-újságíró, politikai aktivista közérdekű adatigénylésére hivatkozva hozza, hogy „a megállapodás értelmében Mészáros plakátcége 60 CityBoard-ért csupán havi nettó 108.800 forintot fizet.

Vagyis egy kétoldalas felületért mindössze havi 1813 forintot kap a XXI. kerület.

Igaz, a szerződés szerint a reklámeszközök egyik oldalát az önkormányzat használhatja majd.

Korábban sem az előterjesztés, sem a Publimonttal kötött szerződés nem volt elérhető a Csepel hivatalos honlapján – jegyzi meg a blog, a csepeli jegyző azonban szeptember közepén részletes választ adott Bogád Zoltánnak. Ebből kiderül, hogy a Publimont nyújtott be közterület-használati kérelmet az önkormányzathoz.

Borbélyék a szerződéskötés érdekében eltértek a vonatkozó helyi rendelettől is, ami ugyan kimondja, hogy “a képviselő-testület minősített többségű döntésével különös méltánylást érdemlő indok alapján, közérdekből vagy önkormányzati érdekből” eltérhet a rendelettől, de az nem világos, hogy itt mi lenne az a különös indok, ami miatt az október 13-i választás előtt néhány héttel 15 évre előre sürgősen ki kellett adni a közterületeket Mészáros Lőrincéknek.

Egyébként Bogád kérésére Szeles Gábor megküldte a Publimonttal kötött szerződést is, amiből kiderült, hogy Mészáros Lőrinc cége 60 darab CityBoard reklámeszközt telepíthet(ett) a kerületben, amikért havi nettó 108 ezer 800 forintot kell fizetnie a csepeli önkormányzatnak.

Bogád rákérdezett arra is, miért nem volt versenyeztetés a közterületi reklámhelyek odaítélése előtt, azaz miért pont Orbán Viktor kedvenc oligarchája vásárolhatott be Csepelen ezzel az igencsak végkiárusítás-jellegű szerződéssel. A csepeli jegyző erre azt válaszolta, hogy: “az önkormányzat a jogszabályi előírásoknak megfelelően járt el.”

Szeles szerint tehát minden rendben, de arra továbbra sincs magyarázat, hogy a Borbély Lénárd vezette csepeli önkormányzat milyen közérdekből vagy önkormányzati érdekből tért el a saját rendeletétől is annak érdekében, hogy Mészáros Lőrinc reklámcégével szerződhessen 2034-ig.

Egyelőre a Karácsony Sándor utcánál is csak a CityBoardokat lehet tisztán látni. (Forrás: atlatszo.blog.hu)